dijous, 15 de setembre de 2011

En artística arriba "El crit" d'Edvard Munch

El crit

"Caminava jo amb dos amics per la carretera, llavors es va posar el sol, de sobte, el cel es va tornar vermell com la sang. Em vaig aturar, em vaig recolzar en la tanca, extraordinàriament cansat. Llengües de foc i sang s'estenien sobre el fiord negre blavós. Els meus amics van seguir caminant, mentre jo em quedava enrere tremolant de por, i vaig sentir el crit enorme, infinit, de la naturalesa ".
-Edvard Munch. Pintor simbòlic expressionista noruec.

Edvard Munch

El crit (Skrik en noruec) és l'obra més coneguda d'Edvard Munch (1863 - 1944). L'obra data del 1893, i és  de l'estil expressionista. La tècnica utilitzada va ser l'oli i tremp sobre cartró de 91 cm x 73,5 cm. Actualment l'original es troba a Oslo.
El tema de l'obra es resumeix en una persona en primer pla que no se sap bé si és un home o una dona per la poca definició de la silueta, que crida angoixada. El crit sembla que es transmet a tot el paisatge.

4 comentaris:

  1. la foto mola mogollo pareix un fantasma uuuuuuuhhh
    daniel 5eC

    ResponElimina
  2. El quadre de: "el crit" és molt xulo, i ix en l'anunci de Museo Coconut, neox.

    ResponElimina
  3. L'INFORMACIO DEL CUADRE DEL CRIT ESTA MOLT INTERESANT
    :}
    PAU PENALVA PEREZ 5éC

    ResponElimina
  4. M'agrada el cuadre de la vampira...jejejejejeje
    María Galán 5éB

    ResponElimina