divendres, 3 de febrer de 2012

Endevinalles sobre tipus d'animals

Tinc una boca al centre,
També tinc simetría radial
I unes dures plaques
Formades per substància mineral.

Tinc molts peus o potes.
M’alimente d’animals més petits,
No em busques al mar
Perquè visc als boscos humits.

Sis potes, o siga, tres parells,
Ales membranoses, quatre o dos;
La majoria vivim en terra
I som el grup més nombròs.

Tinc el cos humit i tou
No tinc potes, però si un peu.
Tinc una dura closca
A la qual m’amague i no em veus.


Tinc tentacles sense ser calamar.
Sense ser equinoderm tinc simetría radial.

Tots em diuen que sóc simple,
Però sóc  difícil d’estudiar,
Perquè m’alimente d’èssers microscopis
I tinc forma irregular.

Tinc una closca que no és externa,
I al voltant, unes ventoses.
Utilitze la propulsió a  raig
Per a arribar a totes les coses.

Sense tindre esquelet,
Tinc una articulació.
Si em trobe en perill
Em protegeix amb això.

5 comentaris:

  1. molt chules jo crec que en llengua
    les deuriem de fer treballar



    JAVIER PEREZ PASTOR 5ºB

    ResponElimina
  2. sabes que son de cono,no??
    MARÍA GALÁN 5éB

    ResponElimina
  3. Estes adivinances les em fet a classe. Son molt divertides

    Irene Martínez Ballester.

    ResponElimina
  4. Gràcies Irene. A vore si podem fer més.

    ResponElimina
  5. JO LES
    VULL FER
    A CLASE
    PER QUE
    SÓN MOLT
    CHULES.
    JAVIER PEREZ PASTOR 5ºB

    ResponElimina