divendres, 2 de novembre de 2012

Pronoms possessius

Els possessius, com diu el mateix nom, indiquen possessió o
    propietat, pertinença, i també relació. Segons quina
    siga la persona del posseïdor, usem un possessiu o un
    altre; segons quin siga el gènere i el nombre de la cosa 
    posseïda  modifiquem. Vegem-ho en l'esquema: 
 
- Un sol posseïdor:
    
    1.ª pers. sing. (jo):         meu     meva    meus    meves
    
    2.ª pers. sing. (tu):         teu     teva    teus    teves
    
    3.ª pers. sing. (ell...):     seu     seva    seus    seves
    
   
 - més d'un posseïdor:
    
    1.ª pers. plur. (nosaltres):  nostre  nostra     nostres
    
    2.ª pers. plur. (vosaltres):  vostre  vostra     vostres
    
    3.ª pers. plur. (ells...)          llur           llurs
                                  seu     seva    seus    seves

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada